eetbuien beheersen

Je voelt je niet zo lekker, hebt verdriet of stress op je werk. Dan ga je meer eten om je verdriet te verdringen. Dit zijn de bekende kenmerken van de emotie-eter. Omdat je teveel aankomt en niet lekker in je vel zit wil je dat patroon doorbreken en gaat een dieet volgen.  Maar zon dieet, minder eten kan een gewoon mens niet lang volhouden. Het lukt niet. En dat is niet goed voor je zelfvertrouwen. Om deze teleurstelling te verwerken  krijg je weer eetbuien en zo raak je in een vicieuze cirkel.

Gedragsverandering

De koppeling tussen eten en emoties ontstaat in de hersenen: het is ons gedrg wat het probleem is. En niet het eetpatroon. Wil je deze eetbuien onder controle krijgen dan is het essentieel te beginnen bij de basis: verander je gedrag.  Maar hoe doe je dat? Allereerst door je motivatie te peilen. He gemotiveerd ben je om je gedrag te veranderen?
1.    Hoe belangrijk vind je het om je gedrag te veranderen?
2.    Denk je dat het je zal lukken om je gedrag, ook op langere termijn, te veranderen?
Veel mensen vinden het heel belangrijk om het eetgedrag te veranderen, maar twijfelen of ze dat op lange termijn kunnen volhouden. Ze kampen met een gebrek aan zelfvertrouwen. Veel emotie- eters kunnen een hele lijst opsommen van allerlei diten die ze hebben gevolgd, allemaal met uiteindelijk teleurstellend resultaat. Kijk maar eens naar hoeveel mensen vol verve beginnen aan een nieuw, hip dieet. Op korte termijn kan iedereen dat volhouden. Maar op langere termijn lopen de emotie- eters onder ons tch tegen de lamp. De meeste diten schrijven een namelijk een eetpatroon voor , maar  doen niets aan het eetgedrag!

Bewustwording
Daarom is het belangrijk je bewust te worden van je eetgedrag  en waarom je dat wilt wijzigen. Zet de voor- en nadelen van de huidige situatie eens op n rijtje. Vergelijk de nadelen van je huidige situatie (overgewicht, onprettig voelen over je uiterlijk) eens met de voordelen van de gewenste situatie (gewicht waar je je goed bij voelt, beter in je vel zitten). Wat weegt zwaarder voor je? Met andere woorden: wanneer voel jij je beter? Als je je eetgedrag niet veranderd of wanneer je het moeilijk hebt met het volhouden van je nieuwe gedrag? Je wilt van je overgewicht af, dus moet je het nieuwe eetgedrag volhouden en die vicieuze cirkel doorbreken. De voordelen van je nieuwe eetgedrag zullen je motiveren om het nu wel vol te houden.

Ondersteuning door afslankproducten

Natuurlijk weet je wel dat je op een dip moment niet moet gaan eten, maar afleiding zoeken en van het eten afblijven. Dus je gaat braaf wachten tot het bijna dwangmatige gevoel om te eten voorbij is. In theorie klinkt dat zo eenvoudig, maar in de praktijk is dat erg moeilijk. Daarvoor biedt New Life Wellness een aantal afslankproducten die je helpen je eetbuien onder controle te houden, zoals Biolean Free,  een voedingssupplement dat speciaal ontwikkeld is om eetlust en snoepbuien te beheersen. Met behulp van dergelijke afslankproducten en een dosis doorzettingsvermogen gaat het je nu wl lukken om je eetgedrag permanent te wijzigen en eetbuien onder controle te houden. Met als resultaat lekker in je vel zitten met een gewicht waar jij je prettig bij voelt. Heel veel succes met je nieuwe eetgedrag.